Veelgestelde vragen

Hier vindt u onze antwoorden op veelgestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Neem contact met ons op.

 

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Voeg een product op de productpagina aan de winkelmand toe door op 'Voeg toe aan winkelmand' te klikken. Klik op 'afrekenen' in het bericht dat voor u verschijnt. U belandt in de winkelmand, waarna u de stappen kunt vervolgen om uw gegevens in te vullen en af te rekenen. Wanneer u een orderbevestiging per e-mail ontvangt, is uw bestelling succesvol geplaatst.

Is het mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder een account?

Nee, het is niet mogelijk om zonder een account een bestelling te plaatsen. U kunt een account aanmaken tijdens de bestelprocedure. Ook kunt u een account aanmaken door bovenaan elke pagina op de link ‘Inloggen’ te klikken. Op de getoonde pagina kiest u voor ‘Account aanmaken’.

 

Betalen

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

U kunt gebruik maken van de volgende betaalmethoden om een bestelling te plaatsen in de webshop: iDEAL, Paypal, Bancontact, Sofortüberweisung, Giropay en Sepa Credit Overschrijving.

Kan ik ook met een cadeaukaart betalen?

Ja, het is zowel in de webshop als in onze winkel op de Overtoom mogelijk om met een cadeaukaart te betalen. De door ons geaccepteerde cadeaukaarten zijn: Pied à Terre Cadeaukaart, Boekenbon en VVV Cadeaukaart.

 

Levering

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

  • Bestellingen van artikelen uit onze voorraad, die voor 17.00 uur zijn geplaatst, worden binnen Nederland de volgende dag bezorgd door PostNL.
  • Er zijn 60.000 artikelen leverbaar waarvan 25.000 uit onze voorraad. De overige artikelen kunnen wij exclusief voor u bestellen. Deze artikelen hebben een langere levertijd. Meer informatie over levertijden vindt u op onze Bestelinformatie pagina.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

In verband met de lancering van onze nieuwe webshop is er binnen Nederland gratis verzending tot eind 2018! Na deze periode zullen de verzendkosten € 2,50 per verzending bedragen tot een besteding van € 25,-. Bij besteding vanaf € 25,- zijn er geen verzendkosten.

De verzendkosten voor bestellingen naar het buitenland vindt u hier.

Wordt een bestelling in één keer bezorgd?

Ja, uw bestelling wordt verzonden wanneer deze compleet is. De levertijd van uw bestelling is dan gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Wij doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Mocht er onverwachts een vertraging ontstaan, dan brengen wij u op de hoogte.

Is het mogelijk om een bestelling op te halen in de winkel?

Ja, u kunt tijdens het plaatsen van de bestelling ervoor kiezen om ‘ophalen in winkel’ te selecteren. Wanneer u hiervoor kiest, wordt de bestelling voor u bij de kassa neergelegd. U ontvangt bericht van ons zodra u de bestelling kunt ophalen. Er zijn geen verzendkosten voor deze optie.

 

Retourneren

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen bedenktijd. U kunt tijdens deze periode uw eventuele retour te zenden artikel(en) aanmelden via onze retourportal. Na aanmelding heeft u opnieuw 14 dagen de tijd om uw bestelling daadwerkelijk aan ons te retourneren. Wanneer het artikel door ons onbeschadigd retour is ontvangen, zullen wij u terugbetalen. Deze retourperiode geldt voor zowel binnen als buiten Nederland. Alleen wanneer alle artikelen van de bestelling worden geretourneerd, betalen wij ook de verzendkosten van de bestelling terug. 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Wanneer u artikelen wilt retourneren, dient u deze aan te melden via onze retourportal. Klik hier om uw retour aan te melden.
Vul de benodigde gegevens in tijdens de retourprocedure. Een gratis retourlabel zal worden aangemaakt. Bevestig deze op het door u ingepakte pakket met het retour te zenden artikel in de originele verpakking. Zorg ervoor dat het retourformulier in het pakket aanwezig is. Klik hier om een retourformulier te printen. Het pakket kunt u afleveren bij het door u gekozen afleverpunt van PostNL.

Let op: U kunt alleen artikelen retourneren in de retourportal van een bestelling, die u heeft geplaatst in onze huidige webshop. Neem contact met ons op via webshop@piedaterre.nl indien u artikelen wilt retourneren van een bestelling, die u in onze oude webshop heeft geplaatst.

Wat zijn de retourkosten?

Er zijn geen retourkosten. U kunt een retourlabel aanmaken via onze retourportal.

Wanneer ontvang ik de terugbetaling voor het geretourneerde artikel?

De terugbetaling van het geretourneerde artikel vindt binnen enkele dagen na ontvangst van het onbeschadigde geretourneerde artikel plaats. Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft gedaan.

Mogen alle artikelen worden geretourneerd?

Behalve de op maat gemaakte artikelen, zoals de POD kaarten en wandkaart uitvoeringen, mogen alle artikelen worden geretourneerd.

Is het mogelijk om mijn bestelling te ruilen?

Nee, het is niet mogelijk om een, via de webshop gekocht, artikel in de webshop te ruilen. U kunt wel gemakkelijk retourneren. De kosten zullen worden teruggestort op uw rekening. Tegelijkertijd of vervolgens kunt u dan een nieuwe bestelling plaatsen.
De artikelen gekocht in de reisboekhandel op de Overtoom kunnen binnen 8 dagen met de kassabon worden geruild in de winkel.

 

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van de winkel?

Op onze 'contact en openingstijden' pagina vindt u onze openingstijden. Klik hier om naar de contactpagina te gaan. Ook staan deze tijden onderaan iedere pagina vermeld. 

 

Liefde voor reizen?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief en mis niets van onze activiteiten, nieuwe artikelen en aanbiedingen.